Letni sukces: optymalne programowanie klienta dla ciepłej pogody

Lato jest już tutaj! Wraz z ciepłą pogodą następuje zmiana zwykłego harmonogramu dla klientów, ponieważ zajęcia na świeżym powietrzu, letnie festiwale, dzienne i weekendowe wycieczki na plażę, długie wakacje i zajęcia letnie dla ich dzieci zaczynają konkurować z dedykowanym czasem na siłownię. Ale nie pozwól, aby klienci stracili skupienie i odpisali na lato jako utraconą przyczynę sprawności. Zamiast tego skorzystaj z nieregularnego harmonogramu letniego, aby urozmaicić zabawę zarówno w siłowni, jak i poza nią. Oto kilka wskazówek, dzięki którym klienci będą zmotywowani i aktywni przez całe lato:

Wyznacz nowe cele i opracuj plan letni: ponieważ lato przypada na półmetek roku, jest to świetny czas, aby zastanowić się nad celami, które zostały ustalone na początku roku, świętować osiągnięcia, przeprowadzić ocenę sprawności następczej i wyznaczyć nowe cele na drugą połowę roku. Po ustaleniu tych celów poświęć trochę czasu na opracowanie planu letniego. Stwórz letni kalendarz, mapując wszystkie dni lub tygodnie, w których klient będzie poza miastem lub będzie miał minimalny czas na ćwiczenia. Opracuj plan działania w celu dopasowania do ćwiczeń podczas tych pracowitych tygodni, a także pomysły na pokonanie potencjalnych barier. Przypomnij swoim klientom, że każda kwota lub ćwiczenie jest lepsze niż żadne. Dlatego należy podkreślić znaczenie włączenia przynajmniej jednego dnia ćwiczeń w ciągu tych pracowitych tygodni, aby zapobiec utracie mięśni, siły i wydolności sercowo-oddechowej.
Weź udział w sesjach treningowych na świeżym powietrzu: zmień treningi swoich klientów, projektując trening siłowy na świeżym powietrzu, trening na placu zabaw lub intensywny trening w basenie. Ponadto poświęć trochę czasu na zorganizowanie sporadycznego spaceru po szlaku przyrodniczym, wędrówki lub uprawiania sportów na świeżym powietrzu, w którym klienci mogą uczestniczyć razem. Planując zajęcia na świeżym powietrzu lub treningi, rozważ poranne lub wieczorne godziny, aby uniknąć najgorętszej części dnia i zachęć uczestników do częstych przerw wodnych podczas treningów. Spożywanie napojów sportowych podczas intensywnych treningów trwających 60 minut lub dłużej może być pomocne w zastępowaniu utraconych elektrolitów przez pot.
Jeśli zostaniesz wciśnięty na czas, zastosuj trening interwałowy o wysokiej intensywności (HIIT) podczas sesji: podczas pracowitych tygodni, kiedy Twoi klienci mogą nie mieć dużo czasu na siłownię, rozważ włączenie treningów HIIT do sesji treningowych. HIIT może wytwarzać adaptacje sercowo-naczyniowe, które są podobne do programu wytrzymałościowego w stanie stacjonarnym, ale w krótszym czasie i przy mniejszej ogólnej objętości treningowej. Dodatkowe korzyści HIIT obejmują zwiększoną wydolność tlenową (Gibala i McGee, 2008), większą zdolność oksydacyjną mięśni (Gibala i in., 2006) oraz ulepszony skład ciała (Gremeaux i in., 2012). Dodaj trening siłowy do treningu HIIT poprzez włączenie ćwiczeń siłowych w interwały o niskiej intensywności.
Twórz treningi podróżne: Twórz szybkie i łatwe treningi, które Twoi klienci mogą wykonywać podczas podróży. Projektuj programy, które wymagają minimalnej przestrzeni i sprzętu, takich jak programy do pomiaru ciężaru ciała lub oporu, które można wykonać w dowolnym miejscu i czasie.
Zachęcaj klientów do wypróbowania innej siłowni na wakacjach: dla tych, którzy wolą korzystać z siłowni lub planują dłuższe wakacje, zidentyfikuj potencjalne siłownie lub studia, w których klienci mogą uzyskać przepustkę dla gości lub tymczasowe członkostwo. Poświęć trochę czasu na zbadanie okolicy i może skontaktuj się z placówkami w celu uzyskania informacji na temat stawek dla gości i wymagań dotyczących uczestnictwa w obiekcie. Dostarczenie tych informacji klientom pokazuje inwestycję w ich cele i wspiera ich ogólne programowanie. Zastanów się również nad poszukiwaniem specjalistycznych obiektów szkoleniowych, które oferują unikalne programy lub zajęcia, aby zidentyfikować możliwości ćwiczeń, których twoi klienci nie próbowali w przeszłości.
Twórz letnie wyzwania: utrzymuj motywację klientów przez letnie wyzwania. Możesz użyć monitorów aktywności, aby stworzyć cotygodniowy cel, do którego mogą dążyć, stworzyć cotygodniowe wyzwanie treningowe, które Twoi klienci mogą ukończyć w domu lub na wakacjach, lub opracować program treningowy, aby przygotować się do wyścigu, który odbędzie się pod koniec lato. Letnie wyzwania mogą pomóc Twoim klientom pozostać na dobrej drodze, gdy pracują nad cotygodniowym celem i śledzić ich ogólne postępy w lecie.

Lato może być trudnym czasem, aby skupić się na kondycji; pomagając swoim klientom wyznaczać cele i tworzyć letni plan działania, możesz zachęcać ich do priorytetowego traktowania i utrzymywania ich w ruchu przez całe lato. Bez względu na stosowane strategie korzystaj ze sporadycznego charakteru miesięcy letnich, aby zmienić treningi swoich klientów i zachęcić ich do wypróbowania czegoś nowego. Zachowaj impet w okresie letnim, opracowując kreatywne rozwiązania, które sprawią, że Twoi klienci będą skoncentrowani, zainwestowani i zmotywowani do osiągnięcia swoich celów.

Ponieważ lepiej współpracować z klientami, aby osiągnąć optymalne wyniki? Weź udział w naszym kursie „ Podstawy projektowania programów dla osobistych trenerów”, aby uzyskać dogłębne spojrzenie na model ACE IFT® i dowiedzieć się, jak programować bardziej efektywnie dla klientów lub wszystkich poziomów sprawności.

Dodaj komentarz