Lepsza komunikacja z klientami

Jeśli chodzi o ćwiczenia i podejmowanie zdrowego stylu życia, każdy klient jest wyjątkowy, z różnym poziomem umiejętności i motywacji. Zrozumienie motywacji i postaw klientów odnośnie ćwiczeń może pomóc w dostosowaniu komunikacji i oczekiwań do potrzeb każdej osoby. Dowiedz się, jak zidentyfikować cztery typowe typy klientów i jak wykorzystać te informacje, aby stworzyć bardziej odpowiednie i interesujące doświadczenia z osobistym szkoleniem.

Jako specjaliści ds. Zdrowia i fitness, ważne jest, aby pamiętać o powodach, dla których klienci szukają naszych usług. Najczęściej osiągają one punkt w swoim życiu, kiedy zdają sobie sprawę, że naprawdę potrzebują ćwiczeń, aby poprawić swoje zdrowie, ale zawsze uważali to za mylące, stresujące i nieintuicyjne.

Jesteśmy profesjonalistami, do których się zwracają, aby złagodzić te ciężary. Kiedy nie komunikujemy się odpowiednio z naszymi klientami, nasza wiedza i zapał do „spoconej sztuki” może szybko pogarszać symptomy obrażeń naszych klientów.

Wszyscy mamy aspekty naszego życia, które nas ekscytują i interesują. Są to rzeczy, do których w naturalny sposób się kierujemy i dlatego są przyciągane. Mamy też rzeczy w życiu, które nie mają wielkiego zainteresowania lub talentu, ale wciąż musimy je robić z tego czy innego powodu. W takich przypadkach staramy się robić wszystko, co tylko możliwe.

Kiedy możemy lepiej zrozumieć, jak nasi klienci odczuwają ćwiczenia, możemy poprawić komunikację motywacji, oczekiwań, a nawet informacji. Dzięki lepszej komunikacji programy fitness stają się bardziej odpowiednie, skuteczne i angażujące dla osób, z którymi współpracujemy.

W ciągu 15-letniej pracy z osobami i grupami odkryłem, że istnieje silna zależność pomiędzy poziomem zainteresowań a naturalnymi zdolnościami, które odnoszą się do klientów i sprawności fizycznej. Dostosowanie mojej komunikacji i, z kolei, doświadczenie klienta w tej relacji pomogło moim klientom w konsekwentnym osiągnięciu wyników, podczas gdy moja działalność w zakresie osobistego szkolenia wzrosła wykładniczo.

Oto cztery najbardziej znaczące relacje, jakie odkryłem między możliwościami klientów a zainteresowaniem ćwiczeniami, oraz sposób, w jaki zmieniłem komunikację i oczekiwania, aby dostosować się do indywidualnych potrzeb każdego klienta. Zastanów się, który z Twoich klientów może pasować do tych profili i w jaki sposób możesz wykorzystać te informacje do stworzenia bardziej odpowiednich i angażujących doświadczeń osobistego treningu.
1. Klient o wysokiej motywacji / wysokiej zdolności

Jest to klient „Typu A”, który najprawdopodobniej ma atletyczną przeszłość. Żyją według liczb i rozwijają się w uporządkowany, dobrze zaplanowany program, który zapewnia stałą informację zwrotną na temat postępów. Klienci ci często nazywają ćwiczenie „treningiem” i reagują na prawie wszystkie dane, które mogą dostać w swoje ręce, dlatego ważne są dokładne spostrzeżenia i informacje zwrotne. Klienci ci wchłaniają każdy artykuł, blog lub informacje, które im dostarczasz, więc idź do niego. Będą cię pociągać do odpowiedzialności za wyniki, ponieważ zazwyczaj robią wszystko, co polecasz.

Częste gromadzenie danych i wydajności jest ważne dla tej grupy, podobnie jak jasna wizja długoterminowych strategii programowania. Krótkie spotkania (telefon, e-mail, osobiście) w celu omówienia tych kwestii poza sesjami szkoleniowymi są cenne dla tych klientów.
2. Klient o niskiej motywacji / wysokiej zdolności

Ci klienci często są fizycznie uzdolnieni i są zainteresowani jedynie tym, co jest konieczne do osiągnięcia określonego wyniku. Większość z tych klientów to sportowcy na różnych poziomach zaawansowania (młodzież, amatorzy, profesjonaliści itp.).

Ci mężczyźni i kobiety są zainteresowani jedynie informacjami lub działaniami, które bezpośrednio wpływają na ich pożądany rezultat. Na przykład, próba wyjaśnienia fizjologii stojącej za strategią szkolenia zostanie utracona w tłumaczeniu. Trzymaj się takich stwierdzeń jak „Kiedy robisz” X „, twoje” X „poprawi się.”

Ponieważ ci klienci szkolą się do określonego wyniku, często porównują się do wyróżników w swojej dziedzinie, którzy osiągnęli zamierzony rezultat. Ważne jest, aby to zrozumieć i używać go na swoją korzyść. Na przykład: „[Wstaw imię podziwianej gwiazdy] robi to codziennie!”

Przekazując informacje zwrotne lub informacje, pamiętaj, aby dostosować je do konkretnych wyników, jakich oczekuje klient. Klienci ci odpowiadają na pytanie „szkolenie” lub „wypracowanie”.
3. Klient o wysokiej motywacji / niskiej zdolności

Większość klientów szkolenia osobistego pasuje do tej klasyfikacji. Nauczyli się korzystać z ćwiczeń ze specjalistą od zdrowia i fitnessu, ponieważ przez większość swojego życia aktywność fizyczna okazała się niezręcznym, trudnym doświadczeniem.

W wielu przypadkach celem tych klientów jest utrata wagi. Ważne jest jednak, aby zrozumieć, że mimo, że lubią ćwiczenia, styl życia poza środowiskiem ćwiczeń może nie być realistyczny.

Biorąc pod uwagę ich deklarowany cel (utrata wagi) i nieprawdopodobieństwo reglamentacji, ważne jest, aby pomóc tym klientom w podejmowaniu ogólnych, „pełnych obrazów” kroków w zakresie zdrowia i stylu życia we właściwym kierunku. Chociaż ci mężczyźni i kobiety nie są zainteresowani robieniem tego doskonale, będą jednak starali się robić to lepiej.

Twoje oczekiwania i komunikacja powinny wziąć to pod uwagę. Ci klienci nie mogą przestać jeść fast foodów, ale są gotowi zrobić lepsze opcje fast-food. Mogą nie robić planów treningowych w domu pomiędzy sesjami treningowymi, ale w pewnym momencie pójdą na spacer w ciągu dnia. Dowiedz się, jak ustalić realistyczny styl życia i cele codziennego nawyku, które podejmują małe kroki we właściwym kierunku.

Klienci o wysokiej motywacji / niskiej zdolności reagują na „duże zdjęcie” z publikacji konsumenckich (artykuły w czasopismach, gazetach itp.). Bez względu na akademicką analizę, zapoznaj się z tymi miejscami w celach informacyjnych i wykorzystaj je do dostarczenia informacji i motywacji dla tych klientów.

Chociaż jest mało prawdopodobne, aby doświadczyły drastycznych lub radykalnych tradycyjnych rezultatów (tj. Utraty wagi), skuteczna komunikacja będzie działać w celu rozwijania długoterminowych, zrównoważonych nawyków zdrowotnych. Ci klienci lubią „ćwiczyć” i „ćwiczyć”, ale koncepcja „treningu” tak naprawdę nie będzie rezonować.
4. Klient o niskiej motywacji / niskiej zdolności

Ci klienci często szukają specjalisty ds. Zdrowia i fitnessu, gdy kończą swoją „linę zdrowia”. Powiedziano im, że potrzebują pomocy ze strony lekarzy, członków rodziny itp., I chociaż wiedzą, że to prawda, mogą wciąż być odpornym.

Największe przeszkody dla większości z tych klientów nie są fizyczne, ale raczej mentalne i emocjonalne. Aktywność fizyczna często okazała się trudnym, nawet niezręcznym przedsięwzięciem dla tych kobiet i mężczyzn, i przekonali się, że zawsze tak będzie. Ich negatywny styl życia ograniczył ich do zamkniętego myślenia, z którego wierzą, że jest niewielka szansa na zmianę.

Dla tych klientów twoim głównym celem powinno być zdobycie ich zaufania poprzez słuchanie i pokazywanie empatii i współczucia. Indywidualne oczekiwania działają tylko w celu zastraszania, a informacje powinny być przekazywane na zasadzie „gdy są kwestionowane”. Jedyne przełamanie ich defetystycznego sposobu myślenia, aby pokazać się i ćwiczyć, to ich największe zwycięstwo i ogromny wynik.

Skoncentruj się na tym, aby pomóc tym klientom zrozumieć, w jaki sposób sprawiają, że czują się w ruchu Ich zablokowany sposób myślenia nie pozwala na dłuższy okres, dlatego rozpoczęcie treningu z: „Stwórzmy trochę dobrego samopoczucia!”, A kończymy słowami: „Jaka jest teraz twoja energia?” Pomaga im ustalić bardziej bezpośredni związek pomiędzy ćwiczeniami i jakość życia.

Unikaj używania tradycyjnych terminów „wypracowanie” lub „trening” z tymi mężczyznami i kobietami. Wypracowanie i szkolenie są tym, co zrobili trenerzy i nauczyciele wychowania fizycznego. Możesz „przenosić” z nimi. Możesz je „pobudzić”. Możesz „uzyskać pompowanie krwi”.

Pod koniec dnia ważne jest, aby pamiętać, że wszyscy jesteśmy jak nasi klienci w jakimś innym aspekcie naszego życia. Dowiedz się, jak ocenić stosunek każdego klienta do jego poziomu zainteresowań i naturalnych zdolności z aktywnością fizyczną, a pomożesz zarówno Tobie, jak i Twoim klientom, być szczęśliwym i spełnionym przez całe życie.

Dodaj komentarz