5 zaskakujące korzyści z ćwiczeń

Potrzebujesz trochę bodźca, żeby się przeprowadzić? Aktywność fizyczna oczywiście zapewnia Twojemu ciału estetyczną stronę, ale tutaj jest pięć dodatkowych korzyści z ćwiczeń fizycznych i psychicznych, które mogą doprowadzić do zdrowszego i szczęśliwszego ciebie.
1. Ćwiczenia pomagają złagodzić depresję i lęk

Przyjmowanie ożywczych codziennych spacerów po okolicy może pomóc w walce z depresjami.

W badaniu opublikowanym w czasopiśmie Psychosomatic Medicine w 2007 r. Naukowcy odkryli, że zaledwie 30 minut lekkiego do umiarkowanego wysiłku fizycznego (myślę: szybki marsz lub bieganie) wystarczało, aby złagodzić wiele objawów dużej depresji i może być równie skuteczne, jak lek.

Dokładne przyczyny są nieznane, ale naukowcy spekulowali, że wiele czynników jest aktywnych: od rozproszenia od negatywnych myśli do równoważenia kluczowych neuroprzekaźników, w tym serotoniny.

Ćwiczenia mogą również pomóc osobom z zaburzeniami lękowymi. Podczas ćwiczeń organizm wytwarza wiele takich samych reakcji fizycznych, jak podczas ataku paniki.

Według badań opublikowanych w czasopiśmie “Depresja i lęk” w 2008 r. Ćwiczenia mogą pomóc osobom z zaburzeniami lękowymi poprzez normalizację tych wrażeń i nauczenie mózgu, aby skojarzyć te reakcje (ciężkie pocenie się, wzmożone oddychanie, podwyższone tętno itp.) Z bezpieczeństwem zamiast niebezpieczeństwa.

2. Ćwiczenie pomaga Ci kupować

Zgadza się: następnym razem, gdy jesteś zatkany, spróbuj trochę cardio. “Znajdź czas na umiarkowane ćwiczenia, takie jak szybki marsz, jazda na rowerze lub koszenie trawnika. Eksperci zalecają co najmniej dwie i pół godziny ćwiczeń tygodniowo, “American Gastroenterological Association doradza na swojej stronie internetowej w leczeniu przewlekłych zaparć.

Joga może również pomóc w utrzymaniu regularności. Wielu praktykujących uważa, że ​​głębokie oddychanie połączone z pokrętnymi pozycjami może pomóc w fizycznym przemieszczaniu odpadów przez jelita. “Ogólny relaks, jakiego doświadczamy po jodze, może również wystarczyć do usprawnienia procesu trawienia” – mówi Byron de Marsé, instruktor jogi w Equinox i Santa Monica Power Yoga. “Często podświadomie utrzymujemy napięcie i nie zdajemy sobie z tego sprawy, dopóki nie zniknie.”

W tym momencie nauka zgadza się. Według Departamentu Zdrowia USA joga, medytacja i masaż mogą pomóc złagodzić stres, a przez to poprawić pracę jelit. Zobacz dla siebie osiem pozycji jogi, które są idealne dla początkujących.

3. Ćwiczenie pomaga Ci się zrelaksować i zdobyć trochę ZZZ

Jeśli masz trudności z zasypianiem lub spaniem, spróbuj wprowadzić więcej ruchu do swojej codziennej rutyny.

W badaniu przeprowadzonym na myszach japońscy naukowcy odkryli, że myszy, które wykonywały co najmniej 30 minut ćwiczeń, doświadczyły znacznego wzrostu zdrowego snu. Ci, którzy nie ćwiczyli w ogóle lub robili to przez mniej niż 30 minut, nie wykazywali różnicy w śnie.

National Sleep Foundation zaleca również ćwiczenia pomagające w leczeniu przewlekłej bezsenności, najczęstszego zaburzenia snu u osób dorosłych.

4. Ćwiczenie pomaga Ci być bardziej produktywnym

Jednym z najczęstszych powodów, dla których ludzie nie ćwiczą, jest brak czasu i / lub energii. Badania wskazują jednak, że osoby ćwiczące są bardziej energiczne i produktywne.

“Mamy wieloletnie badania pokazujące, że ćwiczenia nie tylko prowadzą do dobrego samopoczucia i dobrego samopoczucia … to faktycznie sprawia, że ​​czujemy się lepiej w pracy. Regularne wykonywanie ćwiczeń powoduje przepływ krwi do mózgu, co pozwala nam skupić się bardziej efektywnie. Aktywuje obszary pamięci mózgu, dzięki czemu możesz szybciej wchłaniać informacje. I wprowadza nas w dobry nastrój, który jest niezbędny do współpracy i zadowolenia klientów “- mówi Ron Friedman, wielokrotnie nagradzany psycholog społeczny i autor książki” Najlepsze miejsce do pracy: sztuka i nauka tworzenia niezwykłego miejsca pracy “.

Przykład tego, jak to działa: wraz z wiekiem twoje ciało wytwarza mniej komórek mózgowych. Ćwiczenia pomagają zwalczyć ten proces, zwiększając wzrost i rozwój komórek mózgowych, co z kolei poprawia pamięć i funkcje poznawcze, zgodnie z badaniem przeprowadzonym na myszach i opublikowanym w Journal of Applied Physiology w 2008 roku.

Naukowcy z badania odkryli, że wysiłek fizyczny (w przeciwieństwie do leków i / lub zabiegów chirurgicznych) miał pozytywny wpływ na pracę mózgu u młodych i starszych myszy. Niektóre z tych pozytywnych efektów obejmowały zwiększenie zdolności uczenia się i pamięci.

Następnym razem, gdy zapomnisz, gdzie kładziesz klucze, rozważ dodanie dodatkowej aktywności fizycznej do codziennej rutyny.

5. Ćwiczenie pomaga zwiększyć poczucie własnej wartości

Zanim będziesz mógł przedstawić swoją najlepszą twarz do przodu, możesz spróbować potu.

Aktywność fizyczna poprawia samoocenę, samoakceptację, samopoznanie i poczucie własnej skuteczności, zgodnie z artykułem opublikowanym w 2009 r. W Internetowym czasopiśmie Pokrewnych Nauk o Zdrowiu i Praktyce. Autorzy sugerują, że zrobi to każda forma ćwiczeń aerobowych – tak długo, jak robisz to przez co najmniej 20 minut.

Podobnie jak te ćwiczenia o wysokiej energii, które trwają tylko 22 minuty.

Więc teraz wiesz, że znasz korzyści płynące z ćwiczeń, jakie ćwiczenia zamierzasz robić? Powiedz nam poniżej!

Dodaj komentarz