3 sposoby na wzmocnienie ciała i mózgu w celu powrotu do szkoły

Ostatnie dni lata wymykają się, a szkoła ma się zacząć!

Każda zmiana harmonogramu jest trudna, szczególnie dla dzieci. Pierwsze tygodnie szkoły to trudny czas dla rodziców i nauczycieli, aby skutecznie wychwycić i skierować energię dzieci. Dobrą wiadomością jest to, że niektóre proste strategie ruchu mogą pomóc w usunięciu psychicznych i fizycznych pajęczyn spowodowanych przez lata „zwalniania”.

Ciało i mózg mają wzajemny związek. Mózg mówi ciału, co ma robić, a następnie ciało przekazuje informacje z powrotem do mózgu, pomagając mu zdecydować, co powiedzieć ciału, aby zrobić dalej. Kiedy mózg i ciało współpracują ze sobą często, aby przezwyciężyć wyzwania, obie rozwijają się przez całe życie.

Dodatkowo, coraz więcej badań nad dziećmi odkrywa, że ​​kiedy poruszają się więcej, nie tylko sprawiają, że ich mózgi lepiej radzą sobie z ruchem, ale także poprawiają zdolność uczenia się.

Poniżej znajdują się trzy sposoby poruszania się, które pomagają skupić się, a nawet zwiększyć fizyczną i psychiczną energię dzieci i dorosłych w tym okresie od powrotu do szkoły. Te działania mogą pomóc zbudować mocniejsze mózgi i ciała. Zrób to w domu lub w klasie.
Zwiększ tętno

Mózg potrzebuje tlenu i glukozy do skutecznego funkcjonowania. Zakładając, że jesteśmy zdrowi i dobrze się rozwijają, te „dobre rzeczy” docierają do naszego mózgu, kiedy krąży nasza krew. Więcej krążenia oznacza więcej dobrych rzeczy do mózgu. Jaki jest najprostszy sposób na zwiększenie krążenia krwi? Ruszaj się!

Każda aktywność, która zwiększa nasze tętno, pomaga w dostarczaniu większej ilości tlenu i glukozy do mózgu. Badania sugerują, że ćwiczenia aerobowe w szczególności mogą zwiększyć rozwój hipokampa – obszaru mózgu w dużej mierze odpowiedzialnego za pamięć i uczenie się. Dodatkowo ćwiczenia aerobowe wydają się zwiększać ilość „czynnika neurotropowego pochodzenia mózgowego (BDNF)”, który pomaga w rozwoju komórek mózgowych.

Wypróbuj tę szybką, prostą i zabawną aktywność aerobową, aby zwiększyć siłę umysłu:

ABC Adventures

Dzieci zaczynają w pozycji stojącej.
Rozpocznij opowiadanie prostej historii (zrób coś). Poinstruuj dzieci, aby biegły tak szybko, jak to możliwe, gdy usłyszą słowo zaczynające się na literę „G.”
Dzieci nadal biegają w miejscu, dopóki nie usłyszą słowa, które zaczyna się od litery „S.”
Kiedy usłyszą literę „S” w opowiadaniu (na przykład „widziałem …”) muszą zamarznąć na jednej nodze i pozostać w równowadze, aż znowu usłyszą literę „G”.
Jeśli nie są w stanie utrzymać równowagi przez odpowiedni czas, muszą wykonać skoki, a następnie dołączyć do gry.
Kontynuuj przez dwie do trzech minut.
Zastanów się nad dodaniem innych ruchów oznaczonych literami (np. Usiądź, przesuń w miejscu, skręć w kółko itp.).

Przejdź przez linię środkową

Mózg składa się z lewej i prawej półkuli, z których każda ma ważne i odrębne funkcje. Ważny „most”, zwany ciałem kolosalnym, łączy obie strony mózgu i pozwala przekazywać informacje z jednej strony na drugą.

„Linia środkowa” ciała jest wyimaginowaną linią, która zasadniczo odcina nasze ciało na dwie równe prawe i lewe połówki, zaczynając od naszej głowy i kończąc u naszych stóp. Kiedy wykonujemy działanie, które wymaga od nas przekroczenia tej linii środkowej (np. Sięgniemy naszej prawej ręki do lewego biodra), wymaga dużej ilości informacji, aby szybko przejść przez ciało kolosalne, aby skoordynować dwie półkule mózgu.

Ta duża i szybka transmisja informacji pomaga poprawić połączenia między dwiema półkulami mózgu. Rezultatem jest lepsza koordynacja fizyczna i poznawanie mentalne.

Wypróbuj tę czynność „przekraczaj linię środkową”, aby zabić koordynację i koncentrację!

Szalone objaśnienia

Dzieci zaczynają stać.
Poinstruuj ich, aby połączyli kończynę lub wyrostek od prawej strony ciała z kończyną lub kończyną po lewej stronie ciała. Na przykład: „dotknij prawego kciuka do lewej rzepki”.
Ponieważ dzieci są w stanie nadążyć za poleceniami, zwiększają szybkość i trudność zadań.
Aby zwiększyć wyzwanie, każ im zamknąć oczy lub stanąć na jednej nodze.
Kontynuuj przez jedną do dwóch minut lub jak długo są włączone długie dzieci.

Rytm

Pewne stopnie rytmu, rytmu i synchronizacji są częścią niemal każdego ruchu, jaki mózg i ciało współdziałają, aby stworzyć. Te „czasowe” umiejętności są również niezbędne dla umiejętności akademickich, takich jak rozumienie języka i gramatyki.

Badania sugerują, że kiedy dzieci uczą się rytmu za pomocą tańca i innych czynności, poprawia to zdolność komunikowania się neuronów w mózgu. Rezultatem jest lepsza koordynacja, oprócz bardziej zorganizowanego, wydajnego i efektywnego procesu uczenia się.

Zmierz się z dziećmi z niewielkim rytmem dla mega mentalnej mocy.

Movin 'to the Beat

Dzieci zaczynają stać.
Wybierz proste ćwiczenie gimnastyczne, takie jak skakanka.
Wybierz jedno dziecko (lub instruktor – jeden na jednego). To dziecko zaczyna od ustawienia tempa „beat” poprzez klaskanie, tupanie lub robienie innych rytmicznych dźwięków.
Reszta dzieci (lub dziecko) musi wykonać ćwiczenia calisthenic do tego rytmu.
Co pięć sekund wskazuje na inne dziecko, które przejmuje rytm, w każdej kadencji, jakiej pragną. Lub przełącz się między instruktorem a dzieckiem.
Grupa dzieci musi dostosować kadencję ruchu do tempa.
Kontynuuj przez jedną do dwóch minut lub tak długo, jak dzieci pozostają zaangażowane.

To tylko trzy z wielu sposobów, w jakie ruch może skupić i rozszerzyć fizyczną i psychiczną energię dziecka. Wykorzystaj te czynności jako początek i kontynuuj ruch, zabawę i wspieranie rozwoju ciała i mózgu.

Oto energetyczny rok szkolny!

Dodaj komentarz